Monday, August 8, 2011

TUTORIAL MENGGUNAKAN BLOCKQUOTE

sebelum buat ni,kenalah buat TUTORIAL BLOCKQUOTE dulu barulah blockquote ni akan menjadi yer

bagi yang tak tahu apa itu blockquote,meh bui terangkan k
blockquote ni berfungsi sebagai meng'highlight'kan perkataan atau ayat yang kita nak supaya orang yang datang baca entry kita lebih menumpukan perhatian kepada perkataan/ayat yang kita highlightkan..
contohnya seperti ini :-
klik gambar untuk lebih jelas
cara menggunakannya senang amat..hehe
buat entry seperti biasa..(macam entry ni..)
kalau nak blockqoutekan sesuatu ayat
contoh ayat ini

bui nak ajar anda cara2 buat blockquote
kalau nak marilah sini

anda cuma perlu highlight ayat tadi dan tekan simbol ini

klik gambar untuk lebih jelas
dia akan jadi seperti ini
klik gambar untuk lebih jelas

PENTING!!
masa anda buat entry,highlight kan ayat yang hendak di blockquote,tekan simbol tadi
jangan pulak hairan kalau blockquote tu tak jadi terus k
anda preview dulu entry tu,kalau puas hati dan blockquote tu menjadi baru publishkan yer

6 comments:

DEZAMAN COTTAGE said...

bagus info nie....

Nisa Greennnpanda said...

thanks.. dh try wat td, hehe..

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik

deqla manjew said...

slm...nk wat nih kena wat tutorial blockquote dulu kan?bole ajarkan tak?

Bui Junaidi said...

deqla..ha,ah kena buat tuto blockquote tu dulu..awak klik jer ayat TUTORIAL BLOCKQUOTE tu..itu link utk cara2 nak buat blockquote..

deqla manjew said...

owhh gitu...mekaceh yer... :)